Якщо хочеш передбачити майбутнє – створи його сам.

Інклюзивна освіта – перспектива нова.
Хоч різні можливості – рівні права!
Кожна дитина – це цілий світ,
Освіта, повага і рівність для всіх!

воскресенье, 31 мая 2020 г.



«Вивчаємо травичку і квіти»

Спільно з дитиною роздивляйтесь зростаючу травичку, відзначайте, що вона зелена, маленька. Знаходьте перші весняні квіти, називайте їх. Не вимагайте запам'ятовування назв рослин! Якщо ви самі будете вживати ці найменування в мовленні, дитина спочатку почне співвідносити словесне позначення з конкретною квіткою, а потім самостійно назве її.

Розгляньте квітку. Покажіть стебельце, листочки, пелюстки. Понюхайте квіточку.

Зверніть увагу дитини на квіти, що ростуть в квартирі, на дачі. Дозвольте їй полити, обприскати рослини.

У розмові з малюком використовуйте не тільки пряме запитання «Що це?» частіше задавайте непрямі запитання: «Чим ми будемо поливати рослини?», «У що ми поставимо квіти?» .....

Якщо дитина відповіла неправильно, підкажіть правильний варіант: «Ми будемо поливати рослини водою», «Ми поставимо квіти у вазу». Закінчення іменників і прикметників можна вимовляти чітко, перебільшено, щоб дитині було легше засвоювати граматичні категорії.

Спільно з дитиною роздивляйтесь які дерева ростуть навколо, згадуйте їх назви.

Розгляньте стовбур дерева, гілки, листя, коріння.

Розкажіть, якими вони бувають: високими, низькими, маленьким, товстими, кривими...

Візьміть листочок, розгляньте його, подуйте на нього, поспостерігайте, як він падає, кружляє.

Порахуйте дерева, що ростуть по дорозі, чітко промовляючи закінчення іменників.

Згадайте, якими вони бувають навесні, влітку, восени, взимку. 

«Спостерігаємо за транспортом»

Порахуйте, скільки автомобілів, автобусів, тролейбусів зустрілося вам по дорозі.

Розкажіть, якими вони бувають?

Як їх можна назвати одним словом? (транспорт)

Згадайте скільки дверей, коліс у автобуса.

Який вид транспорту ви ще знаєте? (водний – човник, пароплав.., повітряний – літак..., наземний – машина, велосипед….)

«А будинки бувають різні...»

Розгляньте будинки навколо вас. Які вони бувають?

Дерев'яні, цегляні, одноповерхові, п'ятиповерхові..., високі, низькі, красиві і ....

Згадайте, на якому поверсі ви живете?

Скільки поверхів над вами, під вами?

Порахуйте скільки вікон на вашому поверсі, в будинку?

«Вивчаємо все живе...»

Розкажіть, скільки дорослих, дітей, тварин вам зустрілося по дорозі. Опишіть їх.

Вони веселі, сумні, старі, молоді, худенькі, великі...

Придумайте загадку про них.

Частіше задавайте питання:

«Хто це? Маленький, пухнастий, з вусами і нявкає....».

«Що буває…»

Почніть гру словами: «М'яким може бути хліб, а ще подушка, а ще м'яким може бути...» і почекайте, поки дитина придумає свій варіант.

Або так:

ü Що буває круглим?

ü Що буває гострим?

ü Що буває рідким?

ü Що буває довгим?

ü Що буває пухнастим?

ü Що буває твердим?

ü Що буває квадратним?

ü Що буває ароматним?

«Хто ким був чи що, чим було?»

Ким або чим раніше було курча (яйцем), кінь (лошам), жаба (пуголовком), метелик (гусеницею), черевики (шкірою), сорочка (тканиною), риба (ікринкою), шафа (дошкою), хліб (борошном), велосипед (залізом), светр (шерстю) і т. д.?

«Закінчи речення»

ü Маринка не пішла сьогодні в школу, тому що... (захворіла).

ü Я не хочу спати, тому що... (ще рано).

ü Ми поїдемо завтра в ліс, якщо... (буде хороша погода).

ü Мама пішла в магазин, щоб... (купити продукти).

ü Кішка залізла на дерево, щоб... (врятуватися то собаки).

«Буває – не буває»

Запропонуйте дитині підтвердити правильність висловлювання словами «буває» або «не буває».

ü Чашка смажиться на сковороді.

ü Ведмідь спить у барлозі.

ü Людина вище собаки.

ü Воробей – це не птах і т. п.

Ця гра розвиває слухову увагу, яка необхідне кожній дитині для успішного навчання.

«Відгадай, що я бачу»

Запропонуйте дитині відгадати слово, яке ви задумали, користуючись словами-підказками:

ü Високий, цегляний, багатоповерховий (будинок).

ü Маленький, сіренький, вміє літати, цвірінькає (горобець).

ü Гарна, колюча, приємно пахне, може бути різних кольорів (троянда).

«У магазині»

Разом із дитиною Ви опинилися в магазині, вибираєте продукти і питаєте:

ü «Я хочу зварити борщ. Що мені потрібно купити?» Дитині пропонується перерахувати продукти.

ü «Ми з тобою купимо цукор. Куди ж нам вдома його покласти? Я забула, як називається посуд для цукру?» «Цукорниця» - відповідає дитина.

ü «А в цьому відділі я купила груші, апельсини і лимон. Як це можна назвати одним словом?» «Фрукти» - каже син або донька.

«Порівняй»

ü В магазині порівняйте дві чашки (за кольором, об'ємом, матеріалом).

ü На вулиці порівняйте дві машини, два будинки, два дерева.

Що подобається більше? Чому? Поясни.

«Відгадай предмет за назвою його частин»

ü Кузов, кабіна, колеса, кермо, фари, дверцята (вантажівка).

ü Стовбур, гілки, сучки, листя, кора, коріння (дерево).

ü Дно, кришка, стінки, ручки (каструля).

ü Палуба, каюта, якір, корма, ніс (корабель).

ü Під'їзд, поверх, сходи, квартири, горище (будинок).

ü Крила, кабіна, хвіст, мотор (літак).

ü Очі, чоло, ніс, рот, брови, щоки (обличчя).

«Чарівні окуляри»

Уявіть, що у вас є «чарівні окуляри» коли їх одягаєш, то все навколо стає (зеленим, синім і. т. д). Поглянь навколо і скажи якого кольору все стало. (Червоні чоботи, червоне дерево, червоний паркан, червона кішка...). Варіантів гри може бути багато.

«Хто що робить?»

Завдання дитини придумати якомога більше слів до слова (кіт, горобець, машина, дерево...).

Кішка нявкає, біжить, стрибає, сичить...,

машина їде, гуде, везе вантажі...і т. д.

 

«Ланцюжок слів»

Називати по черзі слова, що починаються на останній звук попереднього слова. Приклад: сова – апельсин – носок – кіт...

 

«З чого яке?»

Сік з яблук – яблучний, а з груш? Слив? Будинок з цегли – який? Книга з паперу, ковдра з вовни і т. д.

«Дивна історія»

У цій грі потрібно буде скласти розповідь про те, що ви побачите з дитиною по дорозі додому. Краще, якщо ви почнете цей розповідь самі, а дитина її продовжить. Не обмежуйте фантазію малюка, але стежте, щоб слова дитина вимовляв правильно.


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Як захистити себе та рідних від COVID-19:

  Щоб уберегти себе та своїх близьких, необхідно чітко дотримуватися відповідних рекомендацій. Не займайтеся самолікуванням і одразу звертай...