Якщо хочеш передбачити майбутнє – створи його сам.

Інклюзивна освіта – перспектива нова.
Хоч різні можливості – рівні права!
Кожна дитина – це цілий світ,
Освіта, повага і рівність для всіх!

четверг, 8 октября 2020 г.

  «Корисні вихідні. 

Розвиток творчості дітей 

в процесі роботи з LEGO»

Задатки творчості є у кожної людини. Необхідно лише їх розкрити і активізувати. Прояви творчих здібностей можуть бути різними: від яскравого таланту до скромних і малопомітних, але суть творчого процесу однакова для всіх. Різниця - в конкретному матеріалі творчості, масштабах досягнень та їх значущості для суспільства.

Як показують наукові дослідження й досвід педагогів-практиків, творчі здібності виявляються приблизно з п’ятого року життя, але це зовсім не означає, що до цього моменту їх не слід розвивати. Навпаки, чим раніше дитину навчать спостерігати, пояснювати незвичайне, дивуватися оточуючим явищам, предметам, експериментувати, тим ґрунтовніше підготують її до прояву творчих здібностей. Розвитку творчості сприяє вміння бачити предмет з різних боків, вміння враховувати різні ознаки предмета, створювати образ. Дитині необхідно не тільки вільно фантазувати, а й спрямовувати свою фантазію, творчі здібності на вирішення різноманітних завдань.

Використання ЛЕГО-конструктора є чудовим засобом для всебічного розвитку дошкільників, що забезпечує інтеграцію різних видів діяльності.

За допомогою конструктора ЛЕГО вирішуються завдання освітньої діяльності з дошкільниками за наступними напрямами:

1.     Розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому загальний мовленнєвий розвиток і розумові здібності.

2.     Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі.

3.     Отримання математичних знань про рахунок, форму, пропорції, симетрії.

4.     Розширення своїх уявлень про довкілля, транспорт, ландшафт.

5.     Розвиток уваги, здатності зосередитися, пам’яті, мислення.

6.     Навчання уяві, творчому мисленню. Один з проявів творчих здібностей – вміння комбінувати знайомі елементи по-новому. Робота з ЛЕГО-елементами стимулює і розвиває потенційні творчі здібності кожної дитини, вчить її бачити  і руйнувати,  що теж дуже важливо. Руйнувати неагресивно, не бездумно, а для забезпечення можливості творення нового. Потреба в руйнуванні зберігається в дитини до кінця дошкільного віку, але, ламаючи свою власну споруду з ЛЕГО, дитина має можливість створити іншу або добудувати із звільнених елементів деякі її частини, виступаючи в ролі творця.

7.     Оволодіння умінням подумки розділити предмет на складові частини і зібрати з частин ціле. Конструювання ЛЕГО передбачає побудову предметів та образів, його успішність залежить від рівня розвитку мислення дитини. Щоб побудувати конструкцію з цеглинок ЛЕГО, необхідно вміти обстежити об’єкт, розділити його на складові частини-деталі, оцінити їх розмір, просторове розташування, змінити одні деталі іншими в разі потреби.

Слід виділити такі види конструювання ЛЕГО:

1. Конструювання за зразком;

2. Конструювання за моделлю;

3. Конструювання за задумом;

4. Конструювання за умовами;

5. Конструювання за схемами;

6. Конструювання з теми.

ІГРИ З ВИКОРИСТАННЯМ КОНСТРУКТОРА LEGO:

Гра «Розклади за кольором»

Мета: Закріпити колір деталей конструктора LEGO.

Матеріал: цеглинки LEGO синього, червоного, жовтого, зеленого, білого кольорів 2 x 2, 5 коробок відповідного кольору.

Хід гри: Діти по команді ведучого розкладають цеглинки LEGO по коробочках відповідно до кольору.

Гра «Передай цеглинку»

Мета: Розвивати координацію руху.

Хід гри: Ведучий заплющує очі. Діти стоять у колі і за командою ведучого: «Передавай», швидко передають цеглинку один одному. Коли ведучий скаже: «Стоп», він відкриває очі. У кого з дітей виявився цеглинка, той стає ведучим.

Гра «Знайди споруду»

Мета: Розвивати увагу, спостережливість, уміння співвіднести зображене на картці з моделями споруд.

Матеріал: коробка з картками, моделі споруд.

Хід гри: Діти по черзі дістають з коробки картку, уважно її роздивляються, називають, що зображено і шукають серед запропонованих моделей споруд. Той хто помиляється, бере іншу картку.

Гра «Незвичайний капелюх»

Мета: Розвивати спритність, координацію руху.

Хід гри: Дитина кладе на голову цеглинку LEGO. Інші діти дають їй завдання. Наприклад, пройти два кроки, присісти, підняти одну ногу, постояти на одній нозі, покружляти. Якщо дитина виконала три завдання і у неї не впала цеглинка з голови – вона виграла і отримує приз.

Гра «Таємнича торбинка»

Мета: Вчити відгадувати деталі конструктора на дотик.

Хід гри: Ведучий тримає торбинку з деталями конструктора LEGO. Діти по черзі беруть одну деталь і розпізнають її на дотик. Після витягують з торбинки і всім показують.

Гра «Побудуй, не розплющуючи очей»

Мета: Вчити будувати з закритими очима. Розвивати дрібну моторику рук, витримку.

Хід гри: Перед дітьми плата і конструктор. Діти закривають очі і намагаються що-небудь побудувати. Перемагає той, чия споруда буде цікавішою та оригінальнішою.

Гра «LEGO-подарунки»

Мета: Розвивати інтерес до гри, увагу, пам'ять.

Матеріал: ігрове поле, чоловічки на кількість гравців, гральний кубик – одна сторона з цифрою один, друга з цифрою два, третя з цифрою три, четверта хрестик – пропускаємо хід, LEGO-подарунки.

Хід гри: Діти розподіляють чоловічків між собою. Ставлять їх на гральне поле. Кидають по черзі кубик і рухаються за годинниковою стрілкою. Коли перший чоловічок пройде весь круг. То він виграє і дитина вибирає собі подарунок. Гра продовжується поки всі подарунки не розберуть.

Гра «Запам'ятай розташування»

Мета: Розвивати увагу, пам'ять.

Хід гри: Ведучий будує, яку-небудь споруду не більше восьми деталей. Протягом невеликого часу діти запам'ятовують конструкцію, потім споруда закривається, і діти намагаються по пам'яті побудувати таку ж. Хто виконає правильно, той виграє і стає ведучим.

Гра «Вантажники»

Мета: Вчити співвідносити цифру з кількістю. Виховувати бажання та вміння працювати в команді. Розвивати наочно-дійове та образне мислення.

Матеріал: зображення вантажної машини, торбинка з цифрами від 1 до 10, цеглинки конструктора LEGO.

Хід гри: Ведучий пропонує кожній підгрупі обрати цифру від 1 до 10. Учасникам необхідно завантажити машину відповідною кількістю цеглинок, в залежності від обраної цифри.4. Вантаж успішно доставлено, тож приступаємо до будівництва.

Вправа «Творимо, будуємо, вимірюємо»

Мета: Вчити порівнювати величину предметів за допомогою «мірки», вимірювати споруду шляхом збільшення кількості деталей. Розвивати конструктивні навички.

Хід вправи: На кожному столику лежить різний макет багатоповерхівки. Ведучий пропонує учасникам відповісти на запитання, а потім виконати завдання і перевірити свою відповідь. Скільки кубиків потрібно, щоб побудувати таку саму багатоповерхівку як задана? Скільки кубиків потрібно, щоб побудувати багатоповерхівку на 2 кубики вище (нижче), ніж задана? (Таку задачу можна розв’язувати кілька разів, щоразу змінюючи кількість кубиків). Скільки кубиків потрібно, щоб побудувати багатоповерхівку вищу (нижчу), ніж задана?

Гра «Збираємо валізи» передбачає розвиток у дітей фантазії, активності, уміння встановлювати позитивні стосунки в команді, розвиток творчого мислення, гнучкості. Для цієї гри потрібно об’єднатись у дві команди. У дорослого є мішечок, із якого кожна дитина повинна витягнути одну цеглинку LEGO. Завдання обох команд – зібрати фігуру людини. Далі пропонуємо їм уявну ситуацію: вони їдуть на відпочинок без дорослих. Для цього їм напередодні треба самостійно скласти свій чемодан. Завдання дітей – скласти з деталей конструктора речі, які вони візьмуть із собою. Після закінчення часу команди міняються валізами та відгадують, які речі команда буде брати з собою.

Гра «Зроби за картинкою» передбачає розвиток спостережливості, пам’яті, уваги та логіки, уміння співвідносити зображене на картці зі своїм виробом. Перед дітьми лежать картки зі схемами-будівлями, а дитина повинна їх назвати, максимально наблизитися до зразка оригіналу та зробити виріб.

Отже, можна сказати, що ігри з використанням конструктора LEGO впливають на розвиток творчих здібностей дітей, покращують знання, формують інтерес. Дитина, яка захоплюється конструюванням, відрізняється добре розвинутою уявою, розвиненим просторовим мисленням, фантазією, технічними навичками, винахідливістю, бажанням творити й експериментувати. Використання LEGO дозволяє дитині думати, фантазувати, діяти та не боятися помилятися під час вирішення конструктивних дій, піднімає на більш високий рівень інтелектуальний розвиток та пізнавальну активність старших дошкільників, а це є однією зі складових частин успішності їх подальшого навчання у школі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Як захистити себе та рідних від COVID-19:

  Щоб уберегти себе та своїх близьких, необхідно чітко дотримуватися відповідних рекомендацій. Не займайтеся самолікуванням і одразу звертай...